Eerste dag op project - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Rob Janssen - WaarBenJij.nu Eerste dag op project - Reisverslag uit Nanyuki, Kenia van Rob Janssen - WaarBenJij.nu

Eerste dag op project

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

20 Juli 2018 | Kenia, Nanyuki

Vandaag de eerste keer op het project geweest. Het was echt super leuk. Ik heb geholpen met les geven, maar de lessen worden in het Swahili gegeven. De rest van de tijd heb ik allerlei activiteiten met ze gedaan: we hebben voetbal gespeeld, van de glijbaan gegleden en ik heb ze rond gezwierd in de lucht. Dat vonden ze echt allemaal super leuk en ze bleven maar komen. Ze gingen aan mijn benen hangen en wilde niet loslaten.
Morgen ga ik voor een dag op safari in Ol Pejeta. In dit gebied komen alle dieren van de big 5 voor.
Ik heb nog geen foto's van de school, wel van de omgeving ervan en het projects abroad kantoor.

  • 20 Juli 2018 - 13:41

    Kirsten:

    Heeii robbb

  • 20 Juli 2018 - 13:44

    Annet:

    Gaaf Rob! Veel plezier nog, ben benieuwd naar de foto’s.

  • 20 Juli 2018 - 14:13

    Kirsten:

    Nog heeeeeeel veeeeel plezier in Afrika en maak van alle kindjes maar een leuke foto voor me

  • 20 Juli 2018 - 14:12

    Rene:

    Erg leuk Rob en nog gezellig ook. Ik hoop dat je de big 5 gaat zien voor de rest geniet ervan. Gr René

  • 20 Juli 2018 - 14:21

    Tante C :

    Ha rob, wat fijn om te horen dat je het leuk vindt met de kinderen daar maar ik had ook
    niet anders verwacht! Mila vindt t ook altijd geweldig als jij komt oppassen! Het is natuurlijk voor die kids ook heel apart zo’n grote blanke hollander!

  • 20 Juli 2018 - 14:31

    Dirk:

    Ha Rob, klinkt allemaal erg gaaf. Veel plezier daar, ik zie uit naar de foto's.

  • 20 Juli 2018 - 15:04

    Opa:

    Hey Rob gaaf wat he hebt meegemaakt vandaag. Geniet ervan.

  • 20 Juli 2018 - 15:31

    Ineke:

    Cool Rob! Hopelijk komt je droom uit en ga je een cheeta in het wild zien!

  • 20 Juli 2018 - 15:42

    Jim:

    Goed bezig Rob

  • 20 Juli 2018 - 16:06

    Roel:

    Mooi leuk dat je het naar je zin hebt

  • 20 Juli 2018 - 16:18

    Ron:

    Hey Rob
    Wat leuk dat je eerste dag goed bevallen is en gaaf dat je morgen op safari gaat
    Hoe bevalt het gastgezin en je medevrijwilligers
    We horen snel weer van je

  • 20 Juli 2018 - 17:02

    Peter V Deurssen :

    Hey Rob ,
    Hopelijk heb je een goede reis gehad en zo te lezen heb je het nu al naar je zin.
    Geniet er maar van en een leerzame periode toegewenst.
    Groetjes Peter v Deurssen

  • 21 Juli 2018 - 06:41

    Leon:

    Ben benieuwd naar je foto's. Op naar hrt spotten van de BIG5

    Leon Mirre Linde

  • 21 Juli 2018 - 06:43

    Leon:

    Ben benieuwd naar je foto's. Op naar hrt spotten van de BIG5

    Leon Mirre Linde

  • 21 Juli 2018 - 15:01

    Oma:

    Dag Rob, ik ben blij dat je goed aangekomen bent, ik had een kaarsje aangestoken voor een veilige aankomst. Ik heb veel aan je moeten denken, en ik ben erg blij dat het reizen goed gegaan is. Geniet er maar flink van, jij bent altijd zo fijn met kinderen, ze boffen daar maar met jou.
    Ik hoop ook dat je veel wilde dieren ziet. Een hele ervaring, blijf gezond en veilig. Heel veel groeten van oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nanyuki

Vrijwilligerswerk Kenia 2018

Deze zomer ga ik vrijwilligerswerk doen in Kenia voor vijf weken. Vier weken draai ik mee in een sociaal project en een week help ik mee met een natuurproject in de savanne.

SOCIAAL PROJECT:
In het sociale project draag ik bij aan de persoonlijke ontwikkeling van kinderen. Ik ga verschillende activiteiten met ze doen. Spellen die ik vroeger deed in de buurt, zoals verstoppertje, politie en boefje, trefbal etc. wil ik ook in Kenia gaan doen. Ik denk dat door mijn enthousiasme deze kinderen een leuke tijd met me gaan hebben.

Op de school waar ik kom te werken zijn leraren aanwezig, dus ze krijgen wel les. Maar de leraren hier hebben niet ook nog tijd over om meer te doen dan alleen les geven. De kinderen krijgen niet alle aandacht die ze nodig hebben en daarom ga ik naar Kenia toe om te helpen. Deze kinderen hebben behoefte aan meer dan alleen school. Denk zelf maar eens terug aan jouw periode op de basisschool. Als er buiten school niets te doen was, zou het ook niet leuk zijn geweest.

NATUURBEHOUD PROJECT:
Met het natuurproject kom ik te werken in Soysambu. Dit is een nationaal park van Kenia, bestaande uit savanne. In dit park leeft de Gotthard giraf. Dit is een giraffensoort waarvan er nog maar een beperkt aantal in leven zijn.
Als vrijwilliger in Soysambu werk je aan leefbaarheid van het gebied. Voor een veilige omgeving voor o.a. de gotthard giraf, maar ook voor al het andere leven wat er is. Ik ga helpen met het maken van drinkplaatsen en zorg dat er genoeg voedsel is.

Recente Reisverslagen:

04 Augustus 2018

Animal orphanage

02 Augustus 2018

Almost holiday

01 Augustus 2018

Medical outreach

28 Juli 2018

Samburu National Park

22 Juli 2018

Ol Pejeta
Rob

Hey allemaal, leuk dat jullie mee willen kijken naar mijn reiservaringen! Ik ben Rob Janssen, 18 jaar en kom uit Meijel, Nederland. Ik ben op dit moment student en ik volg de opleiding tot verpleegkundige op de Fontys in Eindhoven. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om op stedentrip te gaan, te mountainbiken, buiten te (hard)lopen en allerlei activiteiten te doen met vrienden.

Actief sinds 13 Juli 2018
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 5491

Voorgaande reizen:

18 Juli 2018 - 21 Augustus 2018

Vrijwilligerswerk Kenia 2018

Landen bezocht: